טיב טעם - המלחמה הגיע לטיב טעם ירידה בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד 

לצד ירידה במדדי הרווחיות | הלחימה באוקטובר העיבה על תוצאות מגזר התעשייה

 

 

FacebookTwitter Whatsapp
טיב טעם, סניף בן יהודה תל אביב, צילום: אסף לבטיב טעם, סניף בן יהודה תל אביב, צילום: אסף לב

26/03/2024 שירה אחיעז, אנליסטית קמעונאות, IBI בית השקעות

טיב טעם הציגה דוח בצפי לרבעון הרביעי, כאשר בהשוואה לרבעון המקביל נרשמה צמיחה בשורת ההכנסות לצד ירידה במדדי הרווחיות. להערכתנו, פתיחת הלחימה בחודש אוקטובר תמכה בתוצאות מגזר הקמעונאות והעיבה על תוצאות מגזר התעשייה. כמו כן, הוכרז על דיבידנד של 2.1 מיליון ₪.


הכנסות החברה צמחו ב-2.7% ברבעון (לעומת המקביל), הודות לצמיחה בשני מגזרי הפעילות של החברה. על אף תמהיל ימי מכירה שהעיב על הצמיחה, הפעילות הקמעונאית הציגה עלייה של 2.8% ברבעון, הכוללת עלייה של 5.2% ב-SSS על רקע ביקושים מוגברים בשל פתיחת הלחימה. כמו כן, עליות המחירים בענף, הבשלת סניפים חדשים וחיזוק מועדון הלקוחות של הרשת (שכבר מונה 528 אלפי חברים נכון לסוף 2023) תמכו להערכתנו בשורת ההכנסות. השקת תכנית הנאמנות החדשה המשיכה להעיב על תוצאות הרבעון, כאשר בנטרול השפעתה בהיקף של 7.3 מיליון ש״ח ברבעון, תחום הקמעונאות הציג עלייה גבוהה יותר של 4.8% בשורה העליונה. בתוך כך נציין כי לפי נתוני סטורנקסט, שוק מוצרי הצריכה בישראל הציג עלייה של כ-9% ברבעון הרביעי של השנה (לעומת המקביל), בעיקר הודות לצמיחה מואצת של כ-17% בחודש אוקטובר. על אף השלכות שליליות של הלחימה בכל הנוגע לענף המסעדות והתחום המוסדי שחוו האטה, תחום התעשייה רשם צמיחה של 1.7% ברבעון הרביעי (לעומת המקביל), להערכתנו בעיקר תודות לרכישת זילבר.

הרווחיות הגולמית של החברה ירדה לרמה של כ-31% ברבעון הרביעי (לעומת 33.3% במקביל), בשל ירידה בשני מגזרי הפעילות של החברה. על אף עליות המחירים שנרשמו בענף, המרווח הגולמי של רשת הקמעונאות ירד לרמה של 31.4% ברבעון (לעומת 32.9% במקביל), להערכתנו בעקבות תכנית הנאמנות החדשה שהשיקה החברה ברבעון הקודם. במגזר התעשייה המרווח הגולמי נשחק לרמה של 18.5% (לעומת 23.2% במקביל), להערכתנו לאור היחלשות השקל, ספיגת התייקרויות מצד ספקים, איחוד חברת זילבר והשלכות שליליות של הלחימה.

הרווחיות התפעולית (בנטרול אחרות) של החברה ירדה לרמה של כ-4% ברבעון (לעומת 6.5% במקביל) לאור ירידה בשני מגזרי הפעילות של החברה. עם זאת, נציין כי מדובר בשיפור בהשוואה לרבעון הקודם. אנו סבורים כי הירידה ברווחיות התפעולית נבעה בעיקרה כתוצאה מהירידה במרווח הגולמי לצד התייקרות בקשת רחבה של תשומות. ובכך, שולי הרווח התפעולי של תחום הקמעונאות ירדו לרמה של 4.1% (לעומת כ-6% במקביל), כאשר שולי הרווח התפעולי של תחום התעשייה ירדו לרמה של 1.7% (לעומת 7.5% במקביל). 

בשורה התחתונה הציגה טיב טעם רווח נקי של כ-7 מיליון ש״ח ברבעון (לעומת 17.2 מיליון ש״ח במקביל), כאשר גם עלייה בהוצאות המימון העיבה על הרווח הנקי. נזכיר כי ברבעון המקביל נרשמה הכנסה אחרת של 1.5 מיליון ש״ח לאור השלמת הרכישה של חברת זילבר, זאת לאחר הפרשה בהיקף דומה ברבעון השני של 2022 על רקע עיכוב של רשות התחרות באישור העסקה.

מבט להמשך ומסקנות:

אומנם הדוחות לרבעון הרביעי היו חלשים (כצפוי), אך בשנת 2024 אנו מעריכים שיפור בתוצאות החברה הן בתחום הקמעונאות והן בתחום התעשייה. במגזר הקמעונאות נצפה לצמיחה בין היתר על רקע פתיחת סניפים חדשים, הרחבת תפיסת המחיר של הרשת, עלייה בפעילות האונליין ועיתוי החגים בהשוואה לשנת 2023. נציין כי תכנית הנאמנות החדשה, שגררה הוצאות של כ-10 מיליון ₪ בשנה שחלפה, צפויה להעיב גם על הרבעון הראשון של 2024, אך מבססת את היסודות לצמיחת הפעילות בהמשך. ובמגזר התעשייה נצפה לשיפור בתוצאות בעיקר לאור תרומת הסינרגיות עם חברת זילבר לאחר המהלכים שבוצעו להטמעת הפעילות. בשורה התחתונה, אנו נותרים במחיר יעד של 7 ₪ למניה ובהמלצת תשואת יתר.