בעקבות חשש לאובדן כספי הפנסיה של החטופים, מאות סוכני פנסיה וביטוח פנו לממשלה: "אל תפקירו את העתיד הכלכלי של החטופים" 

 

 

FacebookTwitter Whatsapp
איציק בן ארויה, יוזם הפנייה, צילום: לירון אלוניאיציק בן ארויה, יוזם הפנייה, צילום: לירון אלוני

22/02/2024 מורן שקד

למעלה ממאה סוכנות וסוכני ביטוח ופנסיה פנו לשר האוצר בצלאל סמוטריץ' ויו"ר וועדת חוקה ח''כ שמחה רוטמן במכתב בו דרשו להסדיר את נושא הזכויות הפנסיוניות של החטופים ולמנוע פגיעה בעתידם הכלכלי.

"פברואר הוא החודש האחרון להסדיר את זכויות הפנסיה של החטופים, בגלל שבסוף פברואר מופסק הכיסוי הביטוחי האוטומטי המוענק למבוטח שאינו מפקיד עוד כסף לקופה שלו, וזאת מפני שהיום הכיסוי האוטומטי מוענק למשך חמישה חודשים בלבד. לכן, אם לא יימצא הסדר עד סוף פברואר, עתידם הכלכלי של החטופים ובני משפחותיהם ייפגע אנושות." מסביר יוזם המכתב, היועץ הפנסיוני איציק בן ארויה. 

במכתב, עליו חתומים למעלה ממאה סוכנות וסוכני ביטוח ופנסיה, הסוכנים הציעו פתרון שאינו עולה כסף למדינה ושכבר יש לו תקדים מתקופת הקורונה - הארכה בהוראת שעה את התקופה הכיסוי החודשי מחמישה חודשים לשנה שלמה. כך, לא ייפגע הרצף הפנסיוני והפיצוי בגין אובדן כושר עבודה ופנסיית שאירים של החטופים. 

"התאגדנו בצורה וולונטרית בשביל לקרוא לממשלה: הפקרתם את חיי החטופים, לפחות אל תפקירו את העתיד הכלכלי שלהם. יש פתרון פשוט ומתבקש, רק שהממשלה צריכה להחליט שהיא באמת עושה את זה. כאשר יגיע היום המבורך בו חטופים נוספים יחזרו, הם לא צריכים לדאוג לכך שהפנסיה והזכויות הביטוחיות שלהם נפגעו כי המדינה לא דאגה להם." מוסיף בן ארויה. 

אמנם קיימת היום הצעת חוק שמונחת על שולחן הכנסת ואמורה להסדיר את הנושא, אך הסוכנים מביעים חשש כי ההצעה לא תכנס לתוקף במועד הנדרש, ואף תיצור לתסבוכת חוקית ומנהלית שיכולה להעמיק את הפגיעה בעתיד הפנסיוני ובזכויות הביטוחיות של החטופים.