האלמנט החדש בקרנות הפנסיה הנבחרות  

רשות שוק ההון מפרסמת את הכללים הסופיים להליך החדש לקביעת קרנות פנסיה נבחרות שיוצא לדרך ב-8 בספטמבר, ומטרתו לשפר את מצב החוסכים. כיצד זה ייעשה?!

 

 

FacebookTwitter Whatsapp
קרנות פנסיה נבחרות / תמונה: dreamstimeקרנות פנסיה נבחרות / תמונה: dreamstime

25/08/2024 נטלי גרין

רשות שוק ההון, ביטוח וחיסכון מפרסמת היום את המסמכים הסופיים להליך הרביעי לבחירת קרנות הפנסיה נבחרות שצפויות לפעול החל מנובמבר 2024. המסמכים הסופיים מתפרסמים לאחר פרסום טיוטה וקבלת הערות מגורמים שונים בענף הפנסיה, וכוללים עדכון של ההליך לצורך מתן תקופת היערכות תפעולית מספקת לקרנות שיזכו, וגמישות בקביעת דמי הניהול, לטובת החוסכים.

ההליך החדש לקביעת קרנות פנסיה נבחרות יוצא לדרך ב-8 בספטמבר לאחר שהרשות פרסמה את ההוראות הסופיות להליך הבחירה של קרנות פנסיה נבחרות. ההליך ממשיך את המגמה של שיפור מצב החוסכים בעלי שכר נמוך ובינוני באמצעות שמירה על דמי הניהול מהפקדה בשיעור נמוך.

ההליך צפוי לשמר את רמת דמי הניהול מהפקדה בשיעור נמוך

ההליך צפוי לשמר את רמת דמי הניהול מהפקדה בשיעור נמוך לטובת חוסכים צעירים נטולי צבירה משמעותית וחוסכים בעלי הכנסה נמוכה. בנוסף, נקבעו בהליך תנאים לחיזוק הקרנות החדשות שנכנסו לשוק הפנסיה בישראל במסגרת ההליך הקודם. 
 
בסיום ההליך ייקבעו קרנות פנסיה שיציעו את דמי הניהול הנמוכים ביותר כקרנות הפנסיה הנבחרות לתקופה של ארבע שנים. עובדים המצטרפים לקרנות יהיו זכאים להטבה משמעותית בדמי ניהול למשך תקופה של עשר שנים ממועד הצטרפותם. פעילות הקרנות הנבחרות בשלושת ההליכים הקודמים הגבירה את התחרות בשוק הפנסיוני תוך צמצום הריכוזיות, הובילה לירידה ניכרת בדמי הניהול המשולמים בקרנות הפנסיה והעניקה פתרון זמין וזול למעל למיליון חוסכים שבחרו להצטרף עד היום לקרנות הנבחרות ובכך הגדילו את החיסכון הפנסיוני שלהם.
 
הממונה על שוק ההון, ביטוח וחיסכון, עמית גל: הליך קביעת הקרנות הנבחרות מהווה רפורמה מרכזית שהובילה הרשות הן להורדת המחירים בשוק הפנסיה בישראל תוך הגנה על חוסכים פאסיביים, והן לעידוד התחרותיות והפחתת הריכוזיות. ההליך הנוכחי שם דגש על הגברת התחרות בשוק ההון הישראלי, והרשות תוסיף ותתמקד בחיזוק רמת התפעול והבקרה בקרנות הפנסיה. אחת ממטרותיה המרכזיות של הרשות היא לשמר את המגמות החיוביות שהחלו בהליכים הקודמים והביאו לשינוי בשוק הפנסיה בישראל״.