שחקן חדש בשוק הגמל - מייסדי גלובל נט וטדי לין 

מייסדי גלובלנט ורו"ח טדי לין מקימים חברה לניהול קופות גמל בניהול אישי ורוכשים את פעילותה בתחום של הלמן אלדובי ואקסלנס מחברת הפניקס

 

 

FacebookTwitter Whatsapp
אוהד ויגמן, צילום: אפי יוספיאוהד ויגמן, צילום: אפי יוספי

18/05/2022 עומר רגב

שחקן חדש בשוק הגמל בישראל: בעלי בית ההשקעות גלובלנט (GlobalNet), דן דוברי, אוהד וייגמן ורן אלון, יחד עם טדי לין מכריזים על רכישת קופות הגמל בניהול אישי (IRA) של הלמן אלדובי ואקסלנס מידי חברת הביטוח הפניקס. מי שצפוי לעמוד בראש פעילות הגמל של גלובלנט הינו רו"ח טדי לין, שכיהן עד לאחרונה כמנכ"ל מיטב דש גמל ופנסיה ולשעבר בכיר באגף שוק ההון במשרד האוצר. 

גלובלנט הינו בית השקעות גלובלי, המנוהל על ידי כוורת של מומחים בעלי ניסיון של עשרות שנים בגופים המוסדיים הגדולים בישראל. החברה מתמחה במתן פתרונות פיננסיים המאפשרים למשפחות לעמוד ביעדי החיים. גלובלנט מעניקה שורה של פתרונות פיננסיים גלובליים, בדגש על השקעות אלטרנטיביות עם מתאם נמוך ככל שניתן לשוקי ההון. אותם פתרונות אלטרנטיביים מפחיתים את החשיפה לתנודתיות בשוקי האג"ח והמניות, ומסייעים להשיג תשואות אופטימליות ברמות סיכון נמוכות ככל שניתן. 

במהלך החודשים האחרונים הוקמה חברת ניהול קופות גמל חדשה במסגרתה נרכשה פעילות הקופות (קופות גמל וקרנות השתלמות) בניהול אישי (IRA) של הלמן אלדובי ואקסלנס מידי חברת הביטוח הפניקס. גלובלנט גמל והפניקס פועלות בשיתוף פעולה מלא במטרה לבצע העברה של הפעילות.

במציאות הכלכלית כיום, והתנודתיות הרבה בשווקים, הצורך באנשי המקצוע הפך להיות משמעותי ביותר בחיי המשפחה, לכן גם עולם הניהול האישי הופך להיות דומיננטי יותר ולכן הצורך בניהול כספים אישי יהיה נפוץ יותר ויותר. 

אנשי מקצוע רבים המעוניינים להשיא ערך רב יותר ללקוחות שלהם בוחרים בקופות גמל בניהול אישי, כדי להעניק ייעוץ מותאם יותר, להפחית תנודתיות ולהתאים את המוצרים לצרכים בצורה המדויקת ביותר.

עם המודעות של הציבור הרחב לניהול הכספים שלו במכשירים פנסיוניים ופיננסים, עשרות מיליארדי שקלים עברו לניהול אישי (IRA). 

פוטנציאל הצמיחה בענף הוא משמעותי כשסך הנכסים הפנסיוניים של הציבור מסתכם ב-2.5 טריליון ש"ח בחיסכון ארוך טווח. אחד התחומים הצומחים ביותר בשוק קופות הגמל הן הקופות בניהול אישי. בשנת 2001 ענף הגמל בניהול אישי צמח מעל ל- 30%.

מנוע נוסף לצמיחה הוא תיקון 190 לפקודה העוסק בעיקר בהרחבת מסגרת הטבות המס הניתנות מכוח סעיף 9א' לפקודה בעת משיכת כספים באפיק החיסכון לקצבה והאפשרות להפקיד סכומים נכבדים מכספים אילו בקופות גמל בניהול אישי.

אוהד וייגמן, יו"ר גלובלנט אחזקות: "אני רוצה להודות למשקיעים ולאנשי מקצוע רבים שסייעו לנו להגיע לתיק נכסים של מעל ל-4 מיליארד ש"ח. אנחנו מאמינים שאחת המגמות המשמעותיות בעולם הפיננסי היא ניהול אישי והשילוב עם השקעות בעולם האלטרנטיבי. בארה"ב מעל 61% מהקופות מנוהלות במסלול בניהול אישי ואין סיבה שגם בישראל חוסכים לא ייקחו שליטה על ההשקעות בתיקי הגמל וההשתלמות. 

היתרון שלנו בשוק הזה הוא שגלובלנט גמל היא החברה היחידה הממוקדת במתן שירות איכותי בקופות בניהול אישי ולא כפעילות שולית נוספת בבית ההשקעות. אנחנו מאמינים שהמפתח להצלחה בעתיד הוא לייצר ערך ללקוחות". 

טדי לין, צילום: רמי זרנגר

טדי לין, מנכ"ל גלובלנט גמל: "הקמת חברת ניהול קופות גמל חדשה הינו כבוד וזכות גדולה. בראשית דרכי אגף שוק ההון ולאחר מכן בשוק הפרטי באחת מהחברות המובילות בתחום ההשקעות בשוק החסכון הפנסיוני הייתי שותף בתהליכים ששינו את המציאות והנראות של שוק ההון בישראל. אמשיך לפעול כך גם בחברה החדשה בתקווה להשיא הישגים משמעותיים ללקוחות, לעובדים ולשותפים האסטרטגיים שלנו. מטרתנו הינה לפתח את פעילות קופות גמל בניהול אישי על-ידי הרחבת ושיפור של השירותים פיננסיים הניתנים ללקוחות. אני רוצה להודות לצוות של הפניקס שמוביל דניאל כהן סמנכ"ל וראש האגף לחיסכון ארוך טווח, על שיתוף הפעולה ועל שהעניק בנו אמון והעביר לניהולנו פעילות של אלפי לקוחות". 

דן דוברי, צילום: אפי יוספי 

דן דוברי, מייסד שותף גלובלנט ישראל אמר: "זוהי אבן דרך משמעותית בהתרחבות של גלובלנט כחברה בינלאומית והפיכתה לגוף מוסדי בישראל זהו יום חג עבורנו. לאחרונה צירפנו לשורותינו את ד"ר בועז ברק, מומחה בעל ניסיון רב שנים מהבנקים המובילים בעולם כדי להציע פתרונות פיננסים נוספים".