מסלול מניות בפוליסות חסכון - ילין לפידות ומיטב דש בצמרת לשנת 2021  

פוליסות חסכון -סיכום שנת 2021 ילין לפידות ומיטב דש בצמרת לשנת 2021 מבין הקופות שנבדקו. מסלולי ההשקעה המנייתים הניבו תשואה ממוצעת של כ-23% בשנה זו!

 

 

FacebookTwitter Whatsapp
נוה, לפידות, רביב, אלטשולר, קרןנוה, לפידות, רביב, אלטשולר, קרן

13/01/2022 דן גרינברג

שנת 2021 מאחורינו, הקורונה לא נראתה בשווקי המניות בכלל וגם בפוליסות החסכון מסלולי "מניות" בפרט.

מסלולי ההשקעה המנייתים הניבו תשואה ממוצעת של כ-23% בשנה זו!

מדובר בתשואה ממוצעת גבוהה ב-10% מעל ממוצע התשואה של מסלול "כללי"!


ניתן לראות כי "הכשרה – מסלול מנוהל באמצעות ילין לפידות" (מבית "בסט אינווסט") הניבה את התשואה הגבוהה ביותר לשנת 2021 במסלול רמת הסיכון הגבוהה ביותר עם כמעט 26%!

במקום ה-2 חברה נוספת מבית "בסט אינווסט" – פוליסת החסכון מבית "הכשרה"– "הכשרה – ניהול באמצעות מיטב דש" שהניבה 25.61% תשואה.

ראוי לציין כי "הכשרה ניהול באמצעות מיטב דש" הציגה ביצועים מרשימים גם בעבר ומובילה את ביצועי מסלול "מניות" גם בטווח של ה-3 שנים וגם ב-5 שנים.

ראוי לציין כי ברוב השנים לא נראה פער כה גדול (10% כאמור) בין ממוצע התשואה של מסלול ברמת הסיכון הגבוהה ביותר "מניות" לבין  "כללי" והפער ברוב התקופות יעמוד על 2% עד 3% לשנה לערך לטובת "מניות".

בהקשר פוליסות החסכון – חשוב לומר, המוצר מנהל היום למעלה מ- 120 מיליארד ₪ בכלל חברות הביטוח, כאשר היקף הנכסים גדל משמעותית באמצעות גיוסי סוכני הביטוח בעיקר.

יתרונות המוצר:


אפשרויות המינוף – לקיחת הלוואה על חשבון הכספים בפוליסה בריביות שנעות סביב 1.1% – 2.1% בלבד לשנה.

דחיית מיסוי רווח הון בעת שינוי מסלול השקעה.

פיזור נכסים – כ-5% – 35% מהכספים במסלול ההשקעה ה"כללי" (תלוי חברת ביטוח והחלטת ועדת השקעות של כל חברה) בכלל לא מנוהלים בבורסה וחשופים לנכסים בלתי סחירים (כביש 6, מאגרי גז, חברת החשמל ועוד).

מאפשרים למבוטחים ליהנות ממוצר טוב שפרח בשנים האחרונות עם תשואות מעולות.

דן גרינברג הינו מתכנן פיננסי ופנסיוני המתמחה בקופות גמל, גמל 190, קרנות השתלמות ופתרונות חסכון מגוונים לכספים נזילים, בעל רישיון פנסיוני וכן BA בכלכלה וניהול עם למעלה מ-11 שנות ניסיון.   אין באמור לראות המלצה להשקעה בחברה כזו או אחרת.