משרד האוצר >> תקנות הפיקוח על שירותים פיננסיים 

 

 

FacebookTwitter Whatsapp

19/02/2017 משרד האוצר

בתוקף סמכותי לפי סעיף 70ז(ב) לחוק הפיקוח על שירותים פיננסיים (שירותים פיננסיים מוסדרים), התשע"ו-2016, ובאישור ועדת הכלכלה של הכנסת, אני מתקין תקנות אלה:

רישום במרשם

1.(א)המפקח רשאי לרשום במרשם של נותני שירות להשוואת עלויות, כמשמעותו בסעיף 70ז(א) לחוק הפיקוח על שירותים פיננסיים מוסדרים, מי שהגיש בקשה לכך בטופס שיורה עליו המפקח ומתקיימים לגביו שניים אלה:

(1)הוא התאגד ונרשם בישראל, בית המשפט לא מינה לו כונס נכסים ולא ציווה על פירוקו, ואחד לפחות מנושאי המשרה בו הוא אזרח ישראלי או תושב ישראל;

(2)הוא, וכן בעל שליטה, בעל עניין וכל נושא משרה בו לא הורשע בעבירה שמפאת מהותה, חומרתה או נסיבותיה מבקש הרישום אינו ראוי לעסוק במתן שירות להשוואת עלויות, וכן לא הוגש נגדו כתב אישום בעבירה כאמור שטרם ניתן בעניינו פסק דין סופי; לעניין זה ובלי לגרוע מכלליות האמור –

(א) יראו כל אחת מהעבירות המפורטות בסעיף 15(א)(3)(א) כעבירה שמתקיים בה האמור בפסקה זו, אלא אם כן מצא המפקח כי מתקיימים טעמים מיוחדים הנוגעים לנסיבות ביצוע העבירה ומידת חומרתה, שבשלהם אין מניעה לעיסוק במתן שירות להשוואת עלויות פיננסיות;

(ב)"הורשע בעבירה" – לרבות הורשע בעבירה דומה במדינה אחרת.

(ב)מצא המפקח כי בשל טעמים של שמירה על שלום הציבור או ביטחונו או טעמים אחרים שבטובת הציבור מבקש הרישום אינו ראוי לעסוק במתן שירות להשוואת עלויות, לפי העניין, רשאי הוא שלא לרשום את המבקש, אף אם מתקיימים לגביו התנאים שבתקנת משנה (א), ובלבד שנתן לו הזדמנות לטעון את טענותיו לפניו או לפני מי שהוא הסמיכו לכך מבין עובדיו, בדרך שהורה.

ביטול או התליה של רישום 2.

(א)המפקח רשאי לבטל או להתלות את רישומו של נותן שירות להשוואת עלויות במרשם של נותני שירות השוואת עלויות, בהתקיים אחד מאלה:

  1. הרישום בוצע על סמך מידע כוזב או שגוי;

  2. חדל להתקיים בו תנאי מהתנאים לרישום במרשם;

  3. נותן שירות השוואת עלויות הפר הוראה מהוראות חוק הפיקוח על שירותים פיננסיים מוסדרים או מהוראות המפקח;

  4. מבקש הרישום החליט על פירוק מרצון או בית המשפט מינה לו כונס נכסים או ציווה על פירוקו;
  1. טעמים של שמירה על שלום הציבור או ביטחונו או טעמים אחרים שבטובת הציבור מצדיקים את ביטול הרישום או את התלייתו.

(ב)סבר המפקח כי הפגם כאמור בתקנת משנה (א) ניתן לתיקון, רשאי הוא להורות לנותן שירות להשוואת עלויות לתקנו, ורשאי הוא להורות על אופן התיקון והמועד לתיקון; חלפה התקופה שהורה המפקח והפגם לא תוקן להנחת דעתו, רשאי המפקח לנקוט אמצעים כאמור בתקנת משנה (א).

(ג)המפקח לא יבטל ולא יתלה רישום של נותן שירות להשוואת עלויות כאמור בתקנת משנה (א), אלא לאחר שנתן לו הזדמנות לטעון את טענותיו לפניו או לפני מי שהוא הסמיכו לכך מבין עובדיו, בדרך שהורה; ואולם רשאי המפקח להתלות רישום באופן מיידי, אם קיימים טעמים מיוחדים המצדיקים זאת, ובלבד שנתן למי שרישומו במרשם הותלה הזדמנות לטעון את טענותיו כאמור, סמוך ככל האפשר לאחר התליית הרישום.

(ד)הודעה על ביטול רישום או התלייתו תפורסם באתר האינטרנט של המפקח.

תחילה3.תחילתן של תקנות אלה שלושים ימים מיום פרסומן.


הנתונים, המידע, הדעות והתחזיות המתפרסמות באתר זה מסופקים כשרות לגולשים. אין לראות בהם המלצה או תחליף לשיקול דעתו העצמאי של הקורא, או הצעה או שיווק השקעות או ייעוץ השקעות ב: קרנות נאמנות, תעודות סל, קופות גמל, קרנות פנסיה, קרנות השתלמות או כל נייר ערך אחר או נדל"ן–בין באופן כללי ובין תחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל קורא – לרכישה ו/או ביצוע השקעות ו/או פעולות או עסקאות כלשהן. במידע עלולות ליפול טעויות ועשויים לחול בו שינויי שוק ושינויים אחרים. כמו כן עלולות להתגלות סטיות בין התחזיות המובאות בסקירה זו לתוצאות בפועל. לכותב עשוי להיות עניין אישי במאמר זה, לרבות החזקה ו/או ביצוע עסקה עבור עצמו ו/או עבור אחרים בניירות ערך ו/או במוצרים פיננסיים אחרים הנזכרים במסמך זה. הכותב עשוי להימצא בניגוד עניינים. פאנדר אינה מתחייבת להודיע לקוראים בדרך כלשהי על שינויים כאמור, מראש או בדיעבד. פאנדר לא תהיה אחראית בכל צורה שהיא לנזק או הפסד שיגרמו משימוש במאמר/ראיון זה, אם יגרמו, ואינה מתחייבת כי שימוש במידע זה עשוי ליצור רווחים בידי המשתמש.